Cliëntenraad Bloezem Zorg Thuis
Bij Bloezem Zorg Thuis bieden we onze cliënten gespecialiseerde zorg aan huis. Om ervoor te zorgen dat we ten alle tijden zorg verlenen van hoge kwaliteit heeft Bloezem Zorg Thuis een Centrale Cliëntenraad. De Centrale Cliëntenraad (CCR) behartigt de belangen van alle cliënten van Bloezem Zorg Thuis en ziet toe op de levering van goede zorg aan de cliënten.
De CCR verzamelt op verschillende manieren informatie over onze zorgverlening en gaat regelmatig met cliënten in gesprek:
- De CCR bezoekt zoveel mogelijk (informatie en/of verwen-)bijeenkomsten van Bloezem Zorg Thuis om direct in contact te komen met cliënten/verwanten en te horen hoe de zorg wordt ervaren.
- De CCR haalt informatie over de geboden zorg op bij contactpersonen. Dat kunnen cliënten zijn, maar ook mantelzorgers of verwanten, andere cliënten en lokale (welzijns-)organisaties.
- De CCR reageert op vragen van cliënten die binnenkomen via angela.vankeulen@bloezem.nl
Wat doet de CCR uiteindelijk met alle verzamelde informatie? De CCR gaat 4 x per jaar in gesprek met de directie van Bloezem Zorg Thuis over uiteenlopende (beleids-)zaken. Daarnaast geeft de CCR gevraagd en ongevraagd advies aan de directie. Ook houdt de CCR continu toezicht op de kwaliteit van de geleverde zorg en bemiddelt, waar nodig, tussen de cliënt en het team van zorgverleners. De CCR behandelt overigens geen individuele klachten. Deze horen thuis bij de onafhankelijke klachtenfunctionaris van Bloezem.
Wil je meer informatie over de CCR en haar activiteiten? Of denk je van toegevoegde waarde te kunnen zijn als lid van de Cliëntenraad?
Mail dan naar: angela.vankeulen@bloezem.nl