Centrale Klantenraad
Ons doel is om jou altijd de best mogelijke zorg te bieden, passend bij jouw behoefte en hulpvraag.
Hiervoor werkt Bloezem Zorg Thuis met een Centrale Klantenraad (CKR), die toeziet op de kwaliteit van de zorg.
Hoe werkt de Centrale Klantenraad?
De Centrale Klantenraad behartigt de algemene belangen van alle cliënten die zorg ontvangen van Bloezem Zorg Thuis. De raad bestaat uit minimaal 3 en maximaal 5 leden. De raad verzamelt informatie om te zorgen dat de zorg optimaal aansluit bij wat jij nodig hebt.
- De Centrale Klantenraad bezoekt bijeenkomsten van Bloezem Zorg Thuis. Zo komen zij in contact met cliënten en zorgverleners en horen zij direct hoe men de zorg ervaart.
- De Centrale Klantenraad verzamelt informatie via contactpersonen, zoals cliënten, mantelzorgers of andere betrokkenen en lokale organisaties.
- De Centrale Klantenraad beantwoordt vragen die binnenkomen via klantenraad@bloezem.nl.
Wat doet de Klantenraad met de informatie?
De Centrale Klantenraad overlegt vier keer per jaar met de Raad van Bestuur van Bloezem Zorg Thuis over de zorgverlening en het beleid. Ook is er jaarlijks overleg met de Raad van Commissarissen.
De Centrale Klantenraad:
- geeft de Centrale Klantenraad geeft de Raad van Bestuur, zowel gevraagd als ongevraagd advies.
- houdt toezicht op de kwaliteit van de zorg die wordt geleverd
Let op: De Centrale Klantenraad behandelt geen individuele klachten.
Hiervoor kun je terecht bij de klachtenfunctionaris van Bloezem Zorg Thuis.
Meedoen met de Centrale Klantenraad?
Wil jij je inzetten voor de algemene belangen van alle cliënten bij Bloezem Zorg Thuis? Dan ben je van harte welkom als lid van de CKR. Stuur je reactie naar Angela van Keulen via angela.vankeulen@bloezem.nl